بسیاری از هنرمندان ایران و جهان برای معرفی خود و همچنین آثار هنری خود اقدام به طراحی وب سایت کرده اند تا از...
پشتیبانی آنلاین
برای ارسال پیام کلیک کنید.
بازاریابی انبوه یه نوع استراتژی بازاریابی است که هدفش جذب قسمت بزرگی از مخاطبان هدایت شده از یه بازار کلی است. این استراتژی صرف نظر از جایگاه تفاوتهای شخصیتی، بالاترین تعداد مشتریان رو هدف قرار میده. استراتژی بازاریابی انبوه بر حجم بالایی از فروشها در قیمتهای پایین تمرکز میکنن؛ طوری که بیشترین میزان در معرض دید قرار گرفتن رو برای محصول مورد نظر بوجود بیارن.
پس با این تفاسیر ما در این مقاله سعی داریم بازاریابی انبوه رو به همراه یه سری مثالها توضیح بدیم و همینطور راجع به سیستم اطلاعاتی بازاریابی و معایب و مزایای اونها، خطراتی که میتونه داشته باشه و در آخر هم تفاوتهای اون صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید:
بازاریابی انبوه یک استراتژی پوشش بازار هست که در اون یک شرکت تصمیم میگیره تفاوتهای بخشهای مختلف بازار رو نادیده بگیره و با یک پیشنهاد یا یک استراتژی، نظر کل بازار رو به خود جلب کنه.
به طور کلی بازاریابی انبوه یه استراتژی بازاریابی تمایز نیافته است که در اون، سازمان یا شرکت تصمیم میگیره بازاریابی نیچ یا Niche marketing و بخشهای بازار رو نادیده بگیره و تلاش میکنه تا با یه استراتژی یا یه تلاش، توجه کل بازار رو جذب کنه! در واقع پیش زمینه این نوع بازاریابی اینه که افراد مختلف و متنوعی وجود دارن که ممکنه از اون محصول برای نیازهای روزانه خودشون استفاده کنن.
این نوع استراتژی مثل هرنوع استراتژی دیگهای یه سری ویژگی اصلی داره که برخی از اون ویژگیهای اصلی عبارتند از:
این نوع بازاریابی بیشتر برای مشاغلی که همه افراد میتونن استفاده کنن، کاربرد داره، مثلاً نمیاد به فروش کفشهای زنونه مخصوص وگانها بپردازه، اما مواردی که در زیر براتون آوردیم رو تبلیغ میکنن:
با این حال، محصولاتی که نیاز به تامین نیاز مشتریهاشون دارن باید استراتژیهای بازاریابی متفاوتی رو پیاده سازی کنن.
بیشتر برای ایجاد نام تجاری و تلاش برای یادآوری نام تجاری یا معرفی یک پیشنهاد جدید در بازار استفاده میشه. پس به این نکته توجه داشته باشین که بازاریابی انبوه صرفه جویی در هزینه نیست. هدف از این نوع بازاریابی بهینه سازی فروش و دستیابی به مشتری یا آگاهی مشتری از مارک تجاری هست. شرکت جدیدی که تازه تاسیس کرده به طور کلی از بازاریابی انبوه استفاده خواهد کرد تا آگاهی در بازار رو افزایش بده و پس از تاسیس شرکت، شروع به استفاده از بازاریابی متفاوت میکنه.
همیشه در همه زمانها کسب و کارها معمولاً به بازارهایی با تعداد مشخصی از افراد و یا یه جغرافیای مشخصی خدمت کردن و بازار هدف هر کسب و کاری به میزان علاقه و توجه صاحب اون کسب و کار به نفوذ و تبلیغ محصولش تو کل دنیا بوده.
در اواخر سالهای ۱۸۰۰ و اوایل ۱۹۰۰ میلادی، پیشرفتهایی در صنعت حمل و نقل مخصوصاً خطوط ریلی به وجود اومد که راه رو برای پخش و توزیع عمده و کلی محصولات باز کرد و نهایتاً باعث شد که صاحبان کسب و کار بتونن محصولات خودشون رو تو مقیاس وسیعتری تبلیغ و پخش کنن.
از سال ۱۹۲۰ هم که برای اولین بار رادیو به بازار عرضه شد، اولین تبلیغات انبوه شروع شد و به این صورت رسماً بازاریابی انبوه پایه گذاری شد.
معمولاً، امروزه مشاغل زمانی از بازاریابی انبوه استفاده میکنن که خدمات یکسانی رو ارائه بدن (چیزی که توسط هر کسی قابل استفاده هست). در این صورت، با در نظر گرفتن سود بلند مدت و همچنین کوتاه مدت، یک شرکت میتونه تصمیم بگیره که به بازاریابی انبوه بپردازه تا سهم بازار رو بدست بیاره.
مزیت اصلی تبلیغات و فروش با استراتژی مس مارکتینگ کارآمدی از لحاظ هزینه و هدف فعالیتها در مقیاسی بزرگتره. همه پیامهای تبلیغاتی که از طریق رسانههای انبوه مانند رسانههای صدا و سیما و رسانههای چاپی منتشر میشن، پتانسیل دست یابی به میلیونها بازدید کننده با یک بار نمایش رو دارن.
علاوه بر این، صرفه جویی مقیاس میتونه توزیع انبوه محصولات رو در مقایسه با حالت آماده سازی و تحویل محصولات به پایگاههای بخشهای خاصی از بازار، با قیمت کمتری انجام بده.
برای این که یه کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی گسترده داشته باشین، تبلیغات باید روی مجموعه نیازهای محصول که برای اکثر مصرف کنندگان در یه بازار هدف مشترکه، تمرکز کنه! برای این نوع تبلیغات بهتره از روشهای زیر استفاده کنین:
Mass Marketing در تبلیغات محصولاتی که به عنوان لوازم ضروری در نظر گرفته شده و تضمین میشه که مردم از هر راهی خودشون رو به اون محصول میرسونن و میخرن، بسیار موثر واقع میشن. محصولات بازاریابی انبوه یه سری المانهای مشترک دارن که شامل موارد زیر هستن:
بهتره تو این قسمت یه نگاهی به دلایل کاهش کمپینهاd مس مارکتینگ یا همون بازاریابی انبوه بندازیم و ببینیم اصلاً چی به چیه!
همونطوری که میدونین استراتژیهای مختلف بازاریابی توسط مشاغل مختلفی با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار میگیره، ولی هدفی که تو همه کسب و کارها مشترکه سود و فروش بیشتر محصول است که بسته به خدمات و محصولات ارائه شده، هر سازمانی از استراتژیهای متفاوتی استفاده میکنه. یکی از این استراتژیها هم بازاریابی انبوه بود که به طور مفصل براتون شرح دادیم!
در آخر بهتره بدونین که بازاریابی انبوه هم مثل هر استراتژی دیگهای شامل مزایا و معایبی میشه که هم میتونه باعث رونق کسب و کار و هم عقب موندن شما از رقیبهایی که که دارین بشه.
اکثر کسب و کارها برای این که از معایب این نوع استراتژی در امان بمونن، ترجیح میدن بازار رو بخش بندی کنن، رسانههایی مثل مجله، بیلبورد و سایت ها به بازاریاب این امکان رو میده تا مخاطب خودشون رو بر اساس منطقه جغرافیایی که دارن بشناسن و تبلیغاتشون رو کمی شخصی سازیتر و دسته بندی کنن. پس با این حساب دیگه میشه کمتر نگران نقاط ضعف این نوع بازاریابی بود.
امیدوارم که با این مقاله به همه اون چیزی که برای دونستن بازاریابی انبوه نیاز داشتین رسیده باشین و با خوندنش جواب سوالای خودتون رو پیدا کرده باشین.
شما برای رونق کسب و کار خودتون از چه استراتژی استفاده میکنن؟ اگه شما هم پیشنهادی برای رفع نقاط ضعف این نوع بازاریابی و یا تجارب مفیدی تو این زمینه دارین مثل همیشه از طریق کامنتها با من در ارتباط باشین.
هدف ما، تبدیل میزبانی وب به یک تجربه لذتبخش برای شما است. به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی لحظات، توان و تلاشمان را در جهت حفاظت از دارایی آنلاینتان بکار می گیریم تا خیال شما همواره آسوده باشد. اطمینان داریم با هنر کار تیمی و قدرت تیم حرفه ای متخصصان رئال سرور در تبریز، می توانیم به رویاهای شما رنگ واقعیت ببخشیم و در تمامی بلندپروازی هایتان، حامی کسب و کار آنلاین شما بمانیم.
طراحی و توسعه منحصر به فرد برای رئال سرور | Real Server توسط لارا تیم