10 نکته برای تقویت حضور در لینکدین در سال 2021


تقویت حضور در لینکدین می تواند یک کانال عالی برای ایجاد برند شخصی شما باشد و حتی خود را به عنوان یک رهبر فکری بانفوذ در جایگاه تان معرفی کنید.

اما برای به حداکثر رساندن مزایای پلتفرم، باید نحوه کار آن را بشناسید، بدانید چه چیزی بهترین پاسخ را ایجاد میکند و چگونه می توانید از ابزارهای مختلف آن به طور بهینه استفاده کنید.

ما در این مقاله ۱۰ مورد را که می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر در تقویت حضور در لینکدین انجام دهید، معرفی میکنیم.

۱. دائم پست بسازید اما نه زیاد

حفظ روند ارسالی مداوم در لینکدین مهم است، اما ارسال بیش از حد می‌تواند به تقویت حضور شما آسیب برساند.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته دریافتیم آنهایی که بیش از ۵۰ بار در ماه در لینکدین پست میگذارند، به طور متوسط ۲۶ بار مشارکت مشاهده میکنند، در حالیکه آن هایی که بین ۳۰-۵۰ بار در ماه پست میگذارند، به طور متوسط ۵۶ مشارکت مشاهده میکنند و آن هایی که کمتر از ۳۰ بار پست ایجاد میکنند، به طور متوسط حتی بیشتر درگیر میشوند.

بر این اساس، ما توصیه میکنیم حداقل ۲-۳ بار در هفته پست ارسال کنید، اما برای تعامل مطلوب حداکثر ۳۰بار در ماه این کار را انجام دهید.

بهتر است که پست خود را صبح ها منتشر کنید و سپس در طول روز آنها را مرور کرده و به نظرات دریافت شده، پاسخ دهید و تعامل خود را برای حضور در لینکدین تقویت کنید.

۲. از اتوماسیون زیاد خودداری کنید

اتوماسیون می تواند در زمان شما بسیار صرفه جویی کند اما علاوه بر آن می‌تواند برای شما ایجاد آسیب هم کند.

برای مثال شما یک قانون تنظیم میکنید که میگویید : ” اگر وبلاگی وجود دارد که از کلمات کلیدی X در خود استفاده می کند، آن را در فید لینکدین من ارسال کنید.” به این صورت، برخی افراد صدها بار در ماه پست منتشر می کنند.

‌‌‌‌‌همان طور که در نکته قبلی اشاره شد، ارسال پست بیش از حد متعادل در لینکدین می‌تواند تعامل شما را کاهش دهد.

لینکدین میتواند افرادی را که از اتوماسیون استفاده می کنند را ردیابی کرده و پست های شما را پنهان کند تا کسی آن ها را نبیند.

اگر می خواهید از ابزارهای اتوماسیون در لینکدین استفاده کنید، باید همچنان تعداد پست ها را به حدود ۳۰ بار در ماه محدود کنید.

۳. محتوای تصویری و ویدئویی را به اشتراک بگذارید

طبق تحقیقات، مقالات دارای تصویر ۹۴٪ بیشتر بازدید دارند. فقط تصاویر اینگونه نیستند شما همچنین می توانید فیلم، اسلاید یا پادکست به یک پست یا حتی اسنادی که لینکدین در سال ۲۰۱۹ افزود، اضافه کنید.

هنگام افزودن محتوا، بهتر است به این نکته توجه کنید که لینکدین ترجیح می دهد کاربران به جای ارسال لینک به سایت دیگری که میزبان آن است، محتوای خود را به طور مستقیم در پلتفرم خود بارگذاری کند. مثلا اگر ویدئویی ارسال می کنید، بهتر است آن را به جای ارسال لینک یوتیوب، در لینکدین بارگذاری کنید.

۴. فقط محتوای خود را به اشتراک نگذارید

قانون ۱-۱-۴ که از طرف موسسه بازاریابی محتوا ابداع شد و اگر چه در اصل با ذهنیت توییتر ایجاد شد، اما می تواند در لینکدین هم اعمال شود.

این قانون می گوید :”برای هر پست، شما باید یک پست مرتبط را دوباره پست کنید و مهم تر از همه چهار قطعه از محتوای مربوطه است که توسط دیگران نوشته شده است.”

با پیروی از این قانون، شما نه تنها محتوای خود را به اشتراک می گذارید، بلکه دیدگاه های مفید مربوط به مخاطبان خود را که توسط دیگران نوشته شده را ارائه می دهید.

لینکدین

در عین حال، مهم است که نظر خود را نیز اضافه کنید. بسیاری از افراد پست هایی را که خوانده اند یا حتی گاهی بدون خواندن آن ها را دوست دارند یا به اشتراک می گذارند.

۵. پرفروش نباشید

اگر چه بدیهی است که به دنبال بازاریابی و تجارت خود هستید، اما بهتر است برای تقویت حضور خود پست های لینکدین را بیش از حد تحت فشار قرار ندهید.

مثلا سعی کنید به طور مستقیم در مورد محصول خود پست نگذارید، زیرا این محصول می تواند مانند یک تبلیغ به نظر برسد و مردم را به عقب برگرداند.

اگر افرادی سخنان شما را دوست داشته باشند، به وب سایت شما رفته و محصول شما را بررسی می کنند. بهتر است بیشتر به ایجاد روابط و ارتباطات جدید پرداخته شود.

۶. پخش زنده انجام دهید

پخش زنده در لینکدین را امتحان کنید. این موارد می‌تواند از مونولوگ گرفته تا دوربین، یا وبینار با مهمانان یا پخش مستقیم یک رویداد باشد.

حدود ۷۹٪ از بازاریابان معتقدند که پخش‌زنده منجر به تعاملات معتبرتر مخاطبان می‌شود، در حالی که ۸۲٪ مخاطبان ترجیح می‌دهند ویدئوی زنده از یک برند را تماشا کنند تا اینکه پست اجتماعی بخوانند.

۷. تاثیرگذاران و کارمندان را برچسب گذاری (تگ) کنید

وقتی کاربر دیگری را در پست لینکدین خود تگ میکنید، این موضوع به او اطلاع داده شده و مشارکت را تشویق می کند.

مهم است فقط افرادی را که مرتبط به پست هستند را تگ کنید، در غیر این صورت می‌تواند به عنوان هرزنامه شناخته شود.

در مورد کسانی که از آنها نام می برید، استراتژیک باشید و سعی کنید همیشه از همان افراد، زیاد یاد نکنید.

افراد زیادی را نیز در پست تگ نکنید، زیرا پستی که حاوی لیست طولانی از اسامی است کمی ناخواسته به نظر می‌رسد.

۸. محتوای اختصاصی لینکدین ایجاد کنید

وقتی پستی را ایجاد می کنید ممکن است بخواهید در همه‌جا مثل صفحه فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره منتشر کنید.

ولی دقت کنید برخی برای دیدن همان پست از شما به هر کجا می روند، که می تواند به سرعت تکراری و کسل کننده شود. ایجاد پست های اصلی برای هر پلتفرم بسیار بهتر است.

۹. از هشتگ استفاده کنید

افزودن هشتگ به پست های شما به کشف محتوای شما کمک می کند، همچنین به لینکدین کمک می کند تا پست های شما را دسته بندی کرده و آن ها را از سایر مطالب متمایز کند.

دقت کنید که همیشه هشتگ های مرتبط را اضافه کنید. وقتی هشتگ به درستی استفاده شود، دیگران قادر خواهند بود تا راحت تر در جستجوی خود، محتوای شما را پیدا کنند.

همچنین با استفاده از هشتگ اطمینان حاصل خواهید کرد که وقتی اعضا به دنبال اطلاعات مربوط به موضوع خاصی هستند، مقاله شما به عنوان یکی از گزینه ها مطرح خواهد شد

۱۰. محتوای خود را با تجزیه و تحلیل بهینه کنید

تجزیه و تحلیل محتوا

برای دسترسی به تجزیه و تحلیل در مورد پست هایی که به اشتراک گذاشته اید، روی نماد “Me” در بالای صفحه اصلی لینکدین خود کلیک کنید.

در بخش “Manage” روی “Posts & Activity” بزنید. در آن جا تمام پست های اخیر خود را مشاهده خواهید کرد، در زیر هر یک نماد تجزیه و تحلیل وجود دارد. در این جا اطلاعات مربوط به پست های به اشتراک گذاشته را در زمان واقعی پیدا خواهید کرد که می تواند به شما در درک بهتر مخاطبان و همچنین عملکرد بهتر پست ها و در نهایت به تقویت حضور شما در لینکدین کمک کند.

سخن پایانی

لینکدین به رشد خود ادامه می دهد و احتمالاً با عبور از سطح همه گیر کووید-۱۹ و ورود به دوره جدیدی از بازسازی اقتصادی، به یک بستر فزاینده تاثیر گذار تبدیل خواهد شد.

این امر منجر به فرصت های جدید برای استفاده از لینکدین می‌شود.

افرادی که اکنون شروع به ایجاد حضور در پلتفرم خود می کنند، بیشترین شانس را دارند که از این سرمایه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: در تقویم محتوایی اسفند ماه چه می گذرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

طراحی شده با ❤️ در شرکت دیجیتال مارکتینگ رئال ربات