دیجیتال مارکتینگ در تبریز | استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال


دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال از 20 سال قبل تا به حال در زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای مختلف جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. بالطبع با افزایش طول مدت آنلاین بودن کاربران اینترنت و فضای مجازی و در پی استفاده روز افزون از گوشی های هوشمند، تبلت و سایر گجت ها درصد نفوذ شبکه جهانی اینترنت در سرتاسر دنیا و در کنار آن پیشرفت فناوری اطلاعات ؛ دیجیتال مارکتینگ در تبریز با عنوان مهارت، تخصص و دانشی کاملاً مستقل مورد مطالعه و یادگیری علاقه مندان به حوزه مدیریت بازاریابی ، تبلیغ و فروش قرار گرفته است.

رشته دیجیتال مارکتینگ

تحصیلات آکادمیک در رشته دیجیتال مارکتینگ در تبریز جایگاه خاصی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلف داشته و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ MBA چه در دانشکده های کل دنیا و چه موسسات داخل کشور روند رو به رشدی در مسیر تربیت و تقویت نیروی حرفه ای دیجیتال مارکتر داشته است. دوره های MBA در مقطع کارشناسی ارشد، علی رغم فیدبک نسبتاً سرد دانشگاه های ایرانی در آینده نه چندان دور جزو دوره های رسمی مدیریتی پرطرفدار و موفقی در سطح بین الملل خواهد بود.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح «چتر مفهومی» که در سایت معروف HUBSPOT به عنوان تعریف بازاریابی دیجیتال مطرح شده به معنی ابزار و تکنیک های متعدد تشکیل دهنده دیجیتال مارکتینگ می باشد. فصل مشترک تعاریف متعددی که از واژه دیجیتال مارکتینگ ارائه شده شامل مجموعه فعالیت و ابزارهای رایجی است که جهت بازاریابی و فروش خدمات و محصولات در فضای دیجیتال (اینترنت، وب، گوشی موبایل و…)مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.

دیجیتال مارکتر کیست؟

پیش نیازهای یک دیجیتال مارکتر موفق و حرفه ای شامل 12 ابزار و مهارت به شرح زیر است:

SEM (بازاریابی توسط موتورهای جستجو که شامل انواع خریداری شده یا پولی و ترافیک ارگانیک است.)

SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در تبریز که در مقاله ای مجزا به آن پرداخته ایم.)

موبایل مارکتینگ (تبلیغات موبایلی)

بازاریابی دیجیتال ویروسی (Digital Viral Marketing)

تولید محتوا

استراتژی محتوا (Content Strategy)

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

تبلیغات همسان (Native Advertising)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

ایمیل مارکتینگ

تبلیغات مستقیم و تبلیغات هدفمند (سفارشی شده) هردو در بعضی فهرست ها، در بین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در تبریز به چشم می خورند. از آنجایی که این دو ابزار هم ردهبا دیگر ابزارها نیستند، فراگیر و پوشش دهنده سایر گزینه ها در لیست بالا می باشند. به هر حال توجه به رفرنس و کتب رسمی بین المللی فهرست رایج به شکل لیست فوق ترتیب بندی شده است.

دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ با دو روش توسط اساتید مجرب تدریس می شود. روش دانشگاهی در قالب رشته تحصیلی دیجیتال مارکتینگ و روش دوم آموزش توسط مدرسان در قالب دوره های کسب مهارت مؤسسات آزاد.
قطعاً گذراندن دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ ، مذاکره، فروش و تبلیغات هم برای مشاوران فعال در حوزه مدیریت بازاریابی و کسب و کار و هم برای اساتید و مدرسان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی مهارتی 100% کاربردی و کلاس هایی آموزنده خواهد بود.
نکته قابل توجه این است که دوره های آموزش بازاریابی دیجیتال به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نظیر سوشیال مدیا، سئو و تبلیغات آنلاین محدود نیست. مهارت های دیجیتال مارکتر حرفه ای شامل : تسلط بر آنالیز شاخص و درک آن، اسلایدسازی و پروپوزال، هوش کلامی، مهارت های ارتباطی، استراتژی و تفکر استراتژیک و… از وظایف فرد بازاریاب دیجیتال به حساب می آیند.

خدمات دیجیتال مارکتینگ در تبریز (بستر وب)

مجموعه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ رئال ربات تبریز آماده ارائه برترین مشاوره های تخصصی برای کلیه استارتاپ ها، بیزینس های اینترنتی و کسب و کارهای سنتی در هر زمینه فعالیتی از جمله شرکتی، خدماتی، فروشگاهی، آموزشی، صنعتی ، تولیدی و… می باشد.

طراحی سایت در تبریز

گوگل ادوردز

لندینگ پیج

ایمیل مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ

سئو مارکتینگ (بهینه سازی موتور جست و جو)

بازاریابی تولید محتوا (همچون تالیف و ترجمه مقالات وبلاگ، تهیه رپرتاژ آگهی، روابط عمومی الکترونیک)

تبلیغات دیجیتال (مانند تبلیغات همسان، بنری و کلیکی)

خدمات دیجیتال مارکتینگ در تبریز (بستر سوشیال مدیا)

بازاریابی محتوایی

اینفلوئنسر مارکتینگ

کمپین دیجیتال (مانند کمپین تولید محتوا توسط کاربرUGC )

تبلیغات در سوشیال مدیا (تبلیغات انواع شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین، آپارات، یوتیوب، تلگرام و…)

گوگل ادوردز (Google Adwords)

یکی از فاکتورهای مهم و الزامی موفقیت در دنیای امروز تجارت، تبلیغات هدفمند است. با توجه به رشد فزاینده ی استفاده ی کاربران از اینترنت، یکی از بهترین و موثرترین روشهای تبلیغات درج آگهی در گوگل ادوردز و بازاریابی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است. احتمالا می دانید که محبوبترین موتور جستجو در جهان، گوگل بوده و هر ایرانی در روز به طور میانگین 5 بار در گوگل جستجو می‌کند و 40 درصد کلیک کاربران بر روی لینک تبلیغ در گوگل ظاهر شده در نتایج مرتبط جستجو است. بنابراین، علاوه بر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به سرعت٬ یکی از بهترین و هدفمند ترین روش های تبلیغات استفاده از تبلیغات در گوگل ادوردز (Google Adwords) است. در اینجا قصد داریم همراه با معرفی خدمات وب‌رمز جهت تبلیغ در گوگل به طور ضمنی به آموزش گوگل ادز بپردازیم.

مقاله پیشنهادی رئال ربوت: راهنمای کامل تبلیغات گوگل

لندینگ پیج

لندینگ پیج (Landing Page) یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که در راستای تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتال با همکاری کارشناسان طراحی وب سایت و دیجیتال مارکترها طراحی می‌شود و اهدافی چون جمع آوری اطلاعات، افزایش ترافیک سایت و فروش را دنبال می‌کند. 79 درصد از بازاریابی B2B می‌گویند که ایمیل موثرترین کانال برای تولید تقاضا است. بنابراین جای تعجب ندارد که صفحات فشار یکی از مهمترین و موثرترین صفحات فرود باشد.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است. اما ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست و چه مزایا یا معایبی دارد.
ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که به‌ویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی زیادی دارد. به همین دلیل است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت هرزنامه‌های (spam) ما پر از ایمیل‌های مختلف تبلیغاتی و غیره است. اما این روزها بسیاری از شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.
از سوی دیگر لزوما تمام روش‌های تبلیغاتی نیازمند هزینه هنگفت نیست و با استفاده از ابزارهای کارامدی چون ایمیل، محتوای جذاب، پیشنهادات ویژه و یک فراخوانی (Call To Action) مناسب می‌توان مشتریان زیادی جذب کرد.
با اینکه ابزارهای تبلیغاتی مختلف در فضای آنلاین فراگیر شده‌اند، اما هنوز هم خیلی‌ها به ایمیل مارکتینگ باور دارند و معتقدند اگر بتوان به درستی از این بستر استفاده کرد، می‌توان نتایج خوبی گرفت.

دیجیتال مارکتینگ در تبریز | استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

ویدئو مارکتینگ ( مهمترین رکن دیجیتال مارکتینگ در تبریز )

هدف اصلی تمامی روش های مارکتینگ، برندسازی است نه فروش. تا برندسازی صورت نگیرد، هیچ فروشی از محصولات شما اتفاق نخواهد افتاد. هر کاربری که ویدئویی را جذاب ببینید، حتما آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا دیگر دوستان خود آن را مشاهده کنند. روزانه و در هر دقیقه، بیش از 700 ویدئو در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

ویدئو مارکتینگ، باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش می‌شود. (Video Boosts Conversions and Sales)

ویدئو مارکتینگ باعث افزایش ROI می‌شود. (Video Shows Great ROI)

ویدئو برای کاربران موبایل بسیار جذاب است. (Video Appeals to Mobile Users)

ویدئو مارکتینگ می‌تواند هر چیزی را توضیح دهد. (Video Marketing Can Explain Everything)

ویدئوها منجر به بهبود سئوی وب‌سایت شما می‌شود. (Improved SEO)

 ویدئو مارکتینگ موفق، شما را منحصر به فرد می‌کند. (video make you unique)

ویدئو مارکتینگ برای برند شما اعتماد ایجاد می‌کند. (Video Builds Trust)

ویدئو مارکتینگ باعث افزایش چشم‌گیر تعامل کاربران می‌شود. (Higher Engagement)

ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند.  (Video Encourages Social Shares)

سئو مارکتینگ (بهینه سازی موتور جست و جو)

هر جایی سخنی از سئو باشد، قطعاً نامی از تولید محتوا خواهد بود زیرا این دو مورد، همپوشانی‌های بسیاری با هم دارند. نکته بعدی اینکه رکن مهم هر کسب و کاری بازار یابی است و سئو هم از این قاعده مستثنی نیست. در آخر هم یک متخصص سئو باید بداند که تخصص خود را در چه زمان و به چه شکلی عرضه کند. بهترین ابزار هایی که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند، توسط گوگل، به بازار عرضه شده‌اند، ابزاری مانند گوگل ترند، گوگل آنالیتیکس و … می‌توانند به شما کمک کنند تا بستر مناسب برای پیاده‌سازی سئو خود کشف یا ایجاد کنید. البته سایت‌های دیگری مانند الکسا وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید وب سایت‌های رقیب در هر زمینه کسب و کاری را مورد بررسی قرار داده و فعالیت ‌های خود را بر اساس آن بهبود دهید.

بازاریابی محتوا

جو پولیتزی طی چند سال اخیر در کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود، همواره تعریف یکسانی را از بازاریابی محتوا ارائه کرده است: بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و مجاب‌کننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدام‌های سودآور در مشتریان می‌پردازد.

بازاریابی محتوایی جزئی از بازاریابی درونگرا محسوب می‌شود که با ارائه محتوای ارزشمند به کاربران کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را در خرید بگیرند. در واقعا در این نوع بازاریابی تمام سعی ما جلب اعتماد کاربر به ما و افزایش آگاهی از برند است.

تعریف بازاریابی محتوا از زبان دَمیَن رایان (Damian Ryan): دَمیَن رایان هم در کتاب خود که با همکاری گروهی از مولفان صاحب‌نظر در این حوزه تنظیم شده، توضیحات زیر را در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی ارائه می‌دهد. بازاریابی محتوا با ارضاء سریع و لحظه‌ای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه، برای آن‌ها ارزش می‌آفریند. بازاریابی محتوا، مشتریان بالقوه را بدون فشار برای خرید، جذب و درگیر می‌کند.

تبلیغات دیجیتال

هر نوع تبلیغات در پلتفرم‌های دیجیتال از جمله وب، شبکه‌های اجتماعی و دیگر زیرساخت ها را تبلیغات دیجیتال می‌نامند که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. شرکت تبلیغاتی رئال ربوت با تدوین پلن‌های بلند مدت برای تبلیغات و ارائه خدمات در زمینه تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ با شرکت‌های بزرگ و معتبر همکاری می کند. شما می‌توانید علاوه بر خدمات دیجیتال مارکتینگ در تبریز و بیزینس کوچینگ در تبریز به صورت مشاوره رایگان تخصصی، مدیریت اینستاگرام صفحه شرکتی خود را به ما بسپارید. ما برای تولید محتوای متنی، طرح‌های گرافیکی و موشن گرافیک وغیره برنامه ها داریم…

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یک پیام تبلیغاتی جذاب است که در قالب یک طراحی گرافیکی جذاب ثابت یا متحرک به کاربران ارائه می‌شود، توجه‌ ها را جلب و آنها را به سمت وب سایت شما هدایت می‌کند.

تبلیغات همسان، کمپین نیتیو ادز (Native Ads)

کمپین نیتیو ادز ابزاری جدید در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند موجب جذب هرچه بیشتر مخاطبان شود. باید به یاد داشته باشیم که هرچقدر افراد در شبکه‌های اجتماعی بیشتر فعالیت می‌کنند، به همان نسبت راحت‌تر می‌توانند تبلیغات را تشخیص داده و از محتوای تبلیغاتی دوری کنند. اینجاست که تبلیغات همسان یا کمپین نیتیو ادز به کمک کسب و کارها می‌آید تا به روش دیگری پیام خود را به مخاطبانشان برسانند. تبلیغات همسان ۵۳٪ بیشتر از تبلیغات بنری نتیجه داده و می تواند CTR بیشتری از ۰٫۳ تا ۰٫۸٪ دریافت کرده و ۱۸% قصد خرید را افزایش می‌دهد.

تبلیغات کلیکی (pay per click یا PPC )

تبلیغات کلیکی به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که رئال ربات به زودی تبلیغات بنری کلیکی، تبلیغات همسان کلیکی و تبلیغات ریتارگتینگ کلیکی و سایر موارد تبلیغات گوگل در تبریز را ارائه خواهد داد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

روشی نوین و بسیار موثر در تبلیغات دیجیتال ( دیجیتال مارکتینگ در تبریز ) است. در این روش برندها با افراد تاثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند همکاری می‌کنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آن‌ها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند. بر اساس تحقیقات، کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مواجه شدن با محتوای تبلیغاتی تأثیرگذار، پنج برابر بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات تبلیغ‌شده تمایل خواهند داشت.

آمارها نشان می‌دهند که در آمریکا ۴۰ درصد افراد پس از مشاهده‌ی استفاده یک محصول توسط اینفلوئنسر‌ها، آن را به صورت آنلاین تهیه کرده‌اند. در ایران هم با توجه به محبوبیت زیاد شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام (رتبه‌ی 7 در جهان)، بسیاری از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ساختن آگاهی از برند یا فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

2نظرات

  1. amirseven.ir پاسخ تیر ۱۶, ۱۴۰۰ - ۱:۱۰ ق٫ظ

    ما به شما در رشد و توسعه کسب و کار کمک می کنیم .



دیدگاهتان را بنویسید

طراحی شده با ❤️ در شرکت دیجیتال مارکتینگ رئال ربات